Spurgeon in de Gereformeerde Gemeenten

Ds. W. Harinck / Geen reacties

Vraag

Mogen preken van Spurgeon voorgelezen worden in de erediensten van de Gereformeerde Gemeenten?

Antwoord

In feite is het de verantwoordelijkheid van de plaatselijke kerkenraad welke preken er worden gelezen. Binnen de Gereformeerde Gemeenten worden preken gelezen van eigen predikanten en/of oude schrijvers.

Bij mijn weten zijn er verder geen besluiten of instructies inzake welke preken wel of niet gelezen zouden mogen worden. De preken van Spurgeon zijn voor persoonlijk gebruik meer geschikt dan voor de leesdiensten.

Ds. W. Harinck