Verlegen bij omgang met jongens

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik weet niet goed hoe ik met jongens om moet gaan. Dan ben ik erg verlegen en dat neemt niemand me kwalijk, maar ik vind het wel erg. Nu heeft een jongen me mee uit gevraagd. Maar ik durf niet zo goed. Heeft u ook hier een advies voor? Ik ben namelijk ook niet gek op die jongen. Ik weet helemaal niet op wie ik gek moet zijn. Tegenwoordig moet dat, gek zijn op iemand. Maar ik vind heus wel een heleboel jongens leuk. Maar ze winden me niet op. Heb ik soms wel gehad. Maar dat verliefde gevoel is zo weer over. Kunt u me helpen?

Antwoord

Als je verlegen bent, kun je twee dingen doen. Tegen jezelf zeggen: “Ik ben nu eenmaal zo” en het daarmee zo laten. Of je zegt: “Ik ben wel verlegen, maar ik ga er voor vechten om toch wat minder verlegen over te komen”. Je kunt er dus ook best zelf wel wat aan doen. Tja, of je nu wel of niet met die jongen mee uit moet gaan, dat kan ik niet voor je beslissen. Ik vind wel dat wanneer je iemand aardig vindt, dat je dan best wel met elkaar uit mag gaan. Je hoeft echt niet altijd te wachten totdat dat opwindende gevoel er is. Maar als je dan al gauw het gevoel hebt dat het toch echt helemaal niets kan worden, dan moet je er niet mee verder gaan. Die ander zou misschien wel verliefd op je kunnen zijn en dat wordt de teleurstelling als het niet doorgaat, alleen maar groter.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

psychologie