Woonproblemen

dr. J. van der Wal / 3 reacties

Vraag

Ik vraag mij af of er een christelijke instantie is die mij zou willen helpen en die zou kunnen en willen bemiddelen bij het verkrijgen van een woning. Door een zekere woningcorporatie ben ik in 2005 mijn woning, waar ik zeven jaar in heb gewoond, kwijtgeraakt (het is een te lang verhaal om zomaar even hier neer te zetten ). Hierdoor is ook mijn woon/wachtduur komen te vervallen. Als gevolg van het kwijtraken van mijn woning en tevens mijn woonduur heb ik mij opnieuw moeten inschrijven. Maar omdat ik in Amsterdam woon is het vrijwel onmogelijk om aan een nieuwe sociale huurwoning te komen omdat de wachttijd in deze stad gigantisch hoog is. Voor een woning in de vrije sector is mijn inkomen niet toereikend, daarnaast heb ik ook geen vaste baan wat voor dit type woningen vrijwel bij elke makelaar of woningbouwcorporatie een must is. Sinds 2005 woon ik op diverse kamers en ben ik in zes jaar tijd zo'n negen keer verhuisd. Ook nu weer moet ik weg waar ik woon. De grens van wat ik allemaal kan verdragen is zo goed als bereikt. Ik ben een christen en geloof echt in God en in wat Hij allemaal kan doen en aan oplossingen kan aanbieden, maar momenteel laat mijn geloof mij behoorlijk in de steek. Ik heb geen plezier meer in het leven en vraag mij eigenlijk af waarvoor ik leef als het allemaal zo moet. Geen vaste baan en geen vaste woonplek. Ik probeer mezelf telkens weer op te beuren en uit het zwarte gat te kruipen maar ik vind het allemaal maar moeizaam gaan. Ik wil liever niet mijn (echte) naam vermelden omdat ik mij zo diep schaam voor mijn situatie en ik verwacht ook niet van de reageerder dat hij/zij met een pasklare oplossing komt, maar ik zou het fijn vinden om een reactie te ontvangen en alle tips zijn uiteraard zeer welkom! Groetjes en Gods zegen!

Antwoord

Wat een moeilijke omstandigheden. Het is te begrijpen dat je daardoor ontmoedigd dreigt te worden. Duidelijk is dat er concrete hulp nodig is om een goede woonruimte te vinden en tegelijk pastorale begeleiding.

Ik heb een paar christelijke adressen in Amsterdam gevonden, die je daarbij wellicht concreet kunnen helpen:

-Victory Home: 020-6381870
-Op de Rots De Pottenbakker: 020-5285362
-Stichting Amsta: 020-6066900

Van harte hoop ik dat je bij een van deze instellingen de hulp vindt die je nodig hebt. Mocht dat niet zo zijn, dan weten zij in Amsterdam beter de weg om de juiste hulp te vinden dan ik dat kan.

Dr. J. van der Wal

3 reacties
Daniel
Het is moeilijk om zo te moeten leven, ik wens de vragenstelster alle goeds toe.
Maar waarom moet het een christelijke instantie zijn?
Is een openbare instelling die voor een huis kan zorgen niet goed genoeg?
naam
En moet het persé Amsterdam zijn
Kun je niet in Westzaan ofzo ergens een huisje of deel achter een boerderij of iets dergelijks huren
Rianne1357
Probeer is een kleine oproep in jou regio in het ref dagblad.
ik weet zeker dat je veel reacties gaat krijgen!
Succes en veel sterkte.
Vergeet toch Hem niet te betrekken in dit alles!!
Hij is een God die hoort!!!!! en helpt!!!! liefs!