Verkering afkappen in depressieve bui

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Sinds kort heb ik verkering met een enorm leuk meisje. Dat was wat ik echt wilde, want ik heb haar ook zelf uitgevraagd. Nu ben ik alleen bang dat ik na een tijdje in een depressieve bui alles afkap. Ik ben namelijk wel eens depressief en dat heeft al eens een keer dit tot gevolg gehad. Wat moet ik doen om dit absoluut te voorkomen, want ik ben er zeker van dat ik met haar verder wil.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Gelukkig ken je jezelf al zo goed dat je weet dat wanneer je depressief bent, je de neiging hebt het uit te maken. Je voelt dan immers niets meer voor je vriendin. Schrijf op momenten dat je goed bent voor jezelf ook op hoeveel je van haar houdt en bewaar dit. Als je dan in een depressieve bui bent, dan moet je dit lezen. Bespreek dit ook met je vriendin en vraag haar of zij, wanneer je in een depressieve periode bent, je dan wilt helpen. Zo sta je in een moeilijke situatie naast elkaar en niet tegenover elkaar.

Je hebt gelukkig ook een gezonde dosis verstand gekregen en je moet leren je verstand te laten zegevieren over je gevoel als je depressief bent. Spreek met jezelf af dat je een verkering in ieder geval nooit en te nimmer tijdens een depressieve periode zult uitmaken! Wees er vooral ook van overtuigd dat iedere depressieve periode, al dan niet met het gebruik van antidepressiva, weer over gaat.

Ali Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

verkering