Preken uit Bijbelboek Judas

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

Mijn vraag is, waarom wordt er zelden of nooit uit het Bijbelboek Judas gepreekt?

Antwoord

In de eerste plaats bevat Judas slechts één hoofdstuk. Er valt dus niet veel uit te preken. Daarnaast wordt het boek Judas in veel kerkelijke gemeente gewoon behandeld. Waarom in dat jouw gemeente niet zo is kun je het best aan je eigen dominee vragen.

Redactie Vragenrubriek

3 reacties
damy
Bij ons in de gemeente is er een aantal jaren geleden een prekenserie over het bijbelboek Judas gelezen, ik meen van ds. Van Haaren ( ger.gem)
sjorsie
Ik snap wel dat het een niet zo groot Bijbelboek is en er niet zo vaak uit gepreekt kan worden maar over het algemeen hoor je er niet veel van zou dat komen omdat het meer een onbekend Bijbelboek is?
hansa
Ds. N. den Ouden (HHK) heeft een paar jaar geleden in Nieuw-Lekkerland Bijbellezingen gehouden over het boek Judas.