Ik heb verkering met een heel lief meisje, maar ik ben verliefd op haar zus (......

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb verkering met een heel lief meisje, maar ik ben verliefd op haar zus. Ik durf het echter niet uit te maken, want ik wil haar niet kwetsen. En ik ben ook bang wat haar familie ervan vindt als ik daarna met haar zus verkering krijg. Is dat raar?

Antwoord

Dat is niet niks. Stel dat je het met de een uitmaakt en dan enige tijd later met haar zus verkering krijgt, dan zal dat wel heel veel consternatie geven juist omdat dat in hetzelfde gezin plaatsvindt. Bovendien weet je natuurlijk helemaal niet of haar zus verliefd is op jou. Ik vind zoiets één van de vervelendste situaties die zich kunnen voordoen in ‘verkeringenland’. Dus weet wel wat je aanricht. Denk je ook eens in hoe het zou zijn om met haar verkering te hebben. Hoe zou je dan tegenover je huidige vriendin staan? En als de verliefdheid op haar zus over is (en een verliefdheid gaat altijd eens over), hoe zou je er dan instaan?

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verliefdheid