Kledingmerk Kingdom of heaven

J.M. Strijbis | 6 reacties | 01-06-2026| 10:42

Vraag

Sinds enkele jaren draag ik graag jurken van een bepaald merk. In mijn ogen nette jurken, maar nu begin in toch te twijfelen of ik deze jurken wel dragen kan. De naam van het merk is namelijk “Kingdom of heaven”. Kan ik deze jurken om het merk wel dragen als christen, of moet ik ze weg doen? Of volstaat het om de merkjes eruit te halen?


Antwoord

Bedankt voor uw vraag, waarvan het antwoord niet zomaar voorhanden is. Persoonlijk zou ik een  bedrijf, dat de kleding die naam meegeeft, niet financieel willen ondersteunen. Kleding weggooien is ook niet verantwoord. De merkjes eruit knippen, getuigt ook niet van oprechtheid en zou meer lijken op het gedrag van een struisvogel. Ik kan mij voorstellen dat u geen kleding meer koopt van dit merk.

Maar wat nog belangrijker is, is de kans die u hebt om dit bedrijf aan te schrijven. Ook daar werken mensen met een ziel voor de eeuwigheid. Mogelijk kunt u een paar vragen stellen en wijzen op de werkelijke heerlijkheid van het Koninkrijk der hemelen. Zegen hierbij.

Groet,
J. M. Strijbis

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

J.M. Strijbis

  • Geboortedatum:
    16-06-1956
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Gouda
  • Status:
    Actief
173 artikelen
J.M. Strijbis

Bijzonderheden:

Docent(opleider) Driestar Hogeschool


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
6 reacties
davinci
01-06-2026 / 22:54
Toch mooi zo'n naam? Waarschijnlijk is de oprichter Christen. Zo is/was er ook eens een telefoonhoesjes-merk met aan de binnenkant 'and the Truth will set you free'
Rembrand
02-06-2026 / 11:26
Van het kledingmerk zelf kan ik geen website vinden. In één van de verkoopwebshops staat beschreven dat het een Nederlands bedrijf is, de kleding zou gefabriceerd worden in Europa. Waar de stoffen vandaan komen is niet vermeld. Er worden vooral jurken en jasjes te koop aangeboden. Een paar rokken en zeer beperkt pantalons. Het zou een christelijk bedrijf kunnen zijn. Maar toch een vreemde naam. Wanneer er op het label "Koninkrijk der Hemelen" zou staan, werd het dan net zo goed verkocht?
Vanwege de naam de kleding weggooien zou verspilling zijn. Er wordt al zoveel kleding nodeloos vernietigd.
Tonny
02-06-2026 / 11:41
Rembrand, 'Nike' zou ook minder goed verkopen als het 'overwinnen' zou heten.
De kleding is in ieder geval net zo kleurrijk als de schepping. Als er in de hemel kleding gedragen wordt, zou ik op grond van de bijbel eerder uitkomen op witte gewaden. Maar dat terzijde.
Rembrand
02-06-2026 / 12:54
Dat klopt Tonny. Het verschil is dat Nike een Amerikaans bedrijf is en Kingdom of Heaven een Nederlands bedrijf.
davinci
02-06-2026 / 17:38
Engels klinkt wat hipper (> omzet)
Nen
02-06-2026 / 21:17
Ik zie het als positief, een merk met dit thema/deze naam!
Dat is toch waar ik voor leef/naar uitzie. Heel mooi. Helemaal tussen alle ‘hel’ om ons heen. Begrijp werkelijk het probleem niet.
Jaren terug had je het merk ‘Gsus’ en dan stond er bij ‘sindustries’. Dat kocht ik absoluut niet; Jezus is niet samen te noemen met zonde. En daarbij is Zijn Naam gebruiken voor een kledingmerk ook sowieso van andere orde dan waar het hier om gaat.
Ik vermoed ook dat deze kleding uit christelijke hoek komt.
Je kunt op dit bericht reageren. Klik hier om in te loggen.

Terug in de tijd

Paardencoaching

Ik doe aan paardencoaching en het bevalt me erg goed. Paarden laten namelijk van nature zien hoe jij je voelt, omdat ze jou ‘scannen’ op gevaar. Zo voelen ze mensen heel goed aan. Ik ben erg positief ...
4 reacties
01-06-2018

Nieuwsgierige vraag voor ds. Vreugdenhil

Ds. Vreugdenhil, mag ik u een nieuwsgierige, niet-dringende vraag stellen? Wat is de reden dat u vaak populaire taal gebruikt? Om dichter bij jongeren te staan? Of om andere redenen?
Geen reacties
01-06-2009

Kerkelijke pijn

Onlangs is er iets gebeurd dat voor mij de doorslag gaf om met de kerk te breken. Ik heb teveel negatieve ervaringen gezien, gehoord en vooral meegemaakt. Zelf kom ik uit een gezin waar seksueel misbr...
9 reacties
01-06-2023
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag