Goede tijd om te bidden

Redactie Refoweb / 4 reacties

Vraag

Ik ben erg zoekende naar een goede tijd om te bidden. Ik heb het gevoel dat dit echt perse ‘s ochtends moet als ik wakker word, maar merk dat ik later op de dag veel geconcentreerder kan bidden. Alleen dan ben ik de dag al een uurtje of twee begonnen. Kan dat?

Antwoord

De Heere ziet het hart aan. Onze Medicijnmeester is 24 uur per dag bereikbaar.

Lees ook deze artikelen en die onder de tag 'Stille tijd':

4 reacties
Tonny
Wat een mooi, kort antwoord.
Ik ben ook geen ochtendbidder. Probeer een kort dankwoord voor de nieuwe dag uit te spreken, maar mijn 'echte stille tijd' is pas later op de dag.
Samanthi
In de Bijbel zie steeds terug dat het beste voor de Heere is, de beste lammetjes, de beste gave, de beste tijd,
Je jeugd... de beste tijd in de dag, waar je je het beste kan concentreren.
Mijn man en ik nemen die tijd na het ontbijt, voor sommigen is die tijd ver voor het ontbijt, voor sommigen 's avonds, het is wel goed de dag met de Heere te beginnen, maar echt stille tijd houden is de tijd die voor jou het beste is , er hoeft geen kramp te zijn, het is de vrijheid in Christus.
kip
Heere leert U mij bidden.
wens ik vragensteller toe
Huisje_op_de_hei
Het bidden hoeft gelukkig geen kramp te zijn of dwangmatig. God weet wat er in je hart leeft nog voordat je het uitgesproken hebt. Een bepaalde structuur helpt mij wel om bij de les te blijven en het bidden niet te vergeten. Wat dat betreft heb ik vaste tijden die mij goed uitkomen.