Laatste avondmaal

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Waarom hield Jezus met zijn discipelen het laatste avondmaal? Hij wist toch dat Hij na Zijn opstanding weer bij zijn discipelen was en vis met hun at?

Antwoord

Het ging hier niet om een gewoon ‘avondmaal’ maar om het vieren van het Pascha. Dat gebeurde maar eenmaal per jaar.

Onder de tag 'Pascha' lees je meer artikelen over dit thema.