Revisieproject Gereformeerde Bijbelstichting

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Aan iemand van de GBS. Wat zijn de verschillen tussen het huidige revisieproject van de Gereformeerde Bijbelstichting om de taal van de Statenvertaling op bepaalde punten aan te passen en de zogeheten Tukkerbijbel uit 1977? Waarom is een nieuw project nodig als er al zo’n zelfde aanpassingsproject is geweest?

Antwoord

De GBS laat ons weten deze materie te gevoelig te vinden voor een publiek antwoord. Ook willen ze niet vooruitlopen op de nadere berichtgeving over het GBS-project zoals de GBS die via haar periodiek StandVastig nog hoopt te geven.