Als vrouw contact zoeken met man

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Graag zou ik willen weten of het geoorloofd is om als vrouw contact te zoeken met een man die je graag beter wil leren kennen. Ik had er in het verleden nooit moeite mee om zelf contact te leggen, initiatief te nemen, aan te geven dat ik iemand graag mocht en beter wilde leren kennen. Maar alles is steeds op een mislukking uitgelopen.

Aan de ene kant is het bid en werk, maar aan de andere kant is het toch ook zo dat de Heere iedere man en vrouw met Zijn eigen Hand bij elkaar brengt? Is het een kwestie van ongeloof en wantrouwen als ik niet kan afwachten of/tot de man zelf contact opneemt? Dat ik het dan maar zelf wil ‘regelen’? Ik weet van mezelf dat ik er (grote) moeite mee heb om mijn leven over te geven en te vertrouwen dat het goed is wat de Heere doet. Of mag ik (biddend, in afhankelijkheid) wel initiatief nemen?

Antwoord

Dominee van Vlastuin denkt er zo over: