Redenen om voor ambt van ouderling te bedanken

Redactie Refoweb | Geen reacties | 25-03-2022| 08:00

Vraag

Op welke wettige gronden mag een belijdend lid (man) voor het ambt van ouderling bedanken? Kunnen dat eventueel ook praktische redenen zijn in plaats van inhoudelijke argumenten of bijvoorbeeld het niet (aan)durven?


Antwoord

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
2820 artikelen
Redactie Refoweb

Bijzonderheden:

Mailadres: vragen@refoweb.nl


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Evangeliseren zonder over de hel te spreken

Hoe kan je in het kort tegenover ongelovigen getuigen van de liefde van Jezus zonder hierbij over de hel te spreken? Dit laatste, omdat ik graag goed van God wil spreken.
13 reacties
23-03-2018

Vrede op aarde voor Israël

In Lukas 2:14 staat: “Vrede op aarde.” Wordt daar mee bedoeld op de nieuwe aarde na de wederkomst van Jezus of nog op deze aarde? In Johannes 18:36 staat: “Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld.” In...
Geen reacties
23-03-2026

Hopen op een miskraam

Ik heb een vraag die bij mij al tot grote frustratie heeft geleid. Familie van mij zit namelijk in een uitzonderlijk strenge Gereformeerde Gemeente. Nu is het zo dat daar iemand voor het huwelijk zwan...
Geen reacties
23-03-2003
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag