Verschil tussen levenden en doden op Oordeelsdag

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Onbekeerde mensen zullen bij de wederkomst levend naar de hel gaan. Is er verschil tussen overleden in de hel of levend in de hel? Er zijn natuurlijk ook al onbekeerde mensen gestorven die naar de hel zijn gegaan. Maak je het dan met lichaam en ziel mee en de overleden mensen alleen met ziel?

En voor de bekeerde mensen, zij worden veranderd als ze nog leven in verderfelijk naar onverderfelijk. Is daar ook verschil in tussen levend en overleden in de hemel? Of is er bij de wederkomst geen hemel meer maar direct een nieuwe aarde?

Antwoord

Hierover kun je meer lezen in de artikelen onder de tags 'Oordeelsdag' en 'Wederkomst'.