Het Oude Testament over de opstanding van de Messias

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Hoe kan het dat er in Johannes 20:9 staat: “Want zij wisten nog de Schrift niet, dat Hij van de doden moest opstaan.” Volgens de synoptische evangeliën had Jezus de discipelen keer op keer verteld dat Hij na drie dagen uit het graf zou opstaan (Mattheüs 12:40/Mattheüs 16:21-22/Markus 8:31-32/Lukas 9:22/Mattheüs 17:22-23/Markus 9:31/Mattheüs 20:18-19/Markus 10:33-34/Lukas 18:32-33). Zelfs de (vijandige) joden wisten het (Mattheüs 27:63). Waar staat in het Oude Testament (duidelijk) dat de Messias na drie dagen zal opstaan?

Antwoord

Zie voor het antwoord het artikel 'Opstanding  van Jezus in Oude Testament'.