Wedstrijd van het Nederlands elftal

Redactie Refoweb / 11 reacties

Vraag

Over enkele weken hoop ik met een paar (christelijke vrienden) naar een vriendschappelijke oefenwedstrijd van het Nederlands elftal te gaan. Wij gaan allemaal puur voor het spel en echt niet om een speler als afgod te zien of wat dan ook. Nu wil ik u vragen of je hier bijbels onderbouwd op voor of tegen kan zijn. Natuurlijk weet ik dat er een enorme sfeer hangt, maar ik weet ook dat er bij zulke wedstrijden zelden gevloekt wordt in tegenstelling tot amateurclubjes/competitiewedstrijden waar ouders hun kinderen 'verkeerd' aanmoedigen. Ik ben er stellig van overtuigd dat wat wij doen niet fout is en ik durf er ook rekenschap voor af te leggen als eens de tijd daarvoor komt. Prediker 11:9-10.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

11 reacties
Jvslooten
Waarom vraag je het eigenlijk nog, als het voor jezelf toch al een uitgemaakte zaak is? Dat begrijp ik niet goed. Desalniettemin, om het maar eens met de woorden van Augustinus te zeggen: "Hoeveel mensen keren niet verslagen terug van het stadion, wanneer hun favorieten verslagen zijn? Toch zouden zij nog erger verliezen als hun favorieten de overwinning hadden behaald. Dan zouden zij immers het slachtoffer worden van vreugde om niets, van opwinding om een verkeerd soort verlangen. Door naar het stadion te hollen, zijn ze dus per definitie verliezers."
Anoniem_89
Geniet gewoon de dingen in het leven..
Staat ook in de bijbel.
Jvslooten
"Maar verwerp de onheilige en onzinnige verzinsels en oefen uzelf in de godsvrucht, want de oefening van het lichaam is van weinig nut, maar de godsvrucht is nuttig voor alle dingen, omdat zij de belofte van het tegenwoordige en van het toekomende leven heeft. " (Tim. 4:7-8)
Spatie
@jvanslooten als je de kantekening van 1 tim 4 vers 8 had gelezen, had je deze tekst hier waarschijnlijk niet geciteerd........
Jvslooten
@Spatie, laten we voorop stellen dat de kantekeningen nooit het laatste woord hebben.. maar inderdaad, wat daar genoemd word is ook een goede uitleg. Ik wilde eigenlijk alleen maar aangeven richting Anoniem_89 dat je de Bijbel alles kan laten zeggen door zomaar los van de context dingen te proclameren onder het mom van 'het staat in de Bijbel'. Bovendien, "geniet gewoon van de dingen van het leven" staat niet eens in de Bijbel. Er staat: "geniet op de dag van voorspoed van het goede", waar de Schrift van zegt dat het "door God gemaakt is", en dat het "een gave Gods is". Laat een ieder in zijn hart bedenken wat het "goede" is, waarin de mens zijn welbehagen zou moeten vinden. Zijn dat de zondige wellusten van het vlees (de dingen van het leven) of een heilig uitzien naar de dingen die boven zijn (de dingen van het Leven)?
CrA
Knap van je, als er niet een gedachte van bewondering voor een speler in je opkomt tijdens zo'n wedstrijd. Als christen heb je een andere Koning. Daar hebben ze niet zulk een exorbitante prijs voor betaald dan er voor menig voetballer neergeteld wordt, maar een spotprijsje. Straks op de laatste dag van het wereldgebeuren zal blijken welke Koning je het meest, ja alles waard is.
Valeries
We zijn niet van deze wereld, maar we leven wel op deze wereld. We hoeven ons dus niet wereldvreemd te gedragen. Dat degene op het stoeltje naast je misschien de voetballers als goden ziet betekend niet dat jij dat ook doet. Het is met de intentie waarmee je gaat. Een voetbalwedstrijd op zichzelf is niets mis mee, de hele rompslomp er omheen is iedereen zelf verantwoordelijk voor voor wat hij of zij daar mee doet.
marlies123
Moet je op die manier denken wat vind ik er eigenlijk zelf van?
Is het niet belangrijker te denken doen we De Heere er geen verdriet mee door er naar toe te gaan?
We leven inderdaad wel op deze wereld, dus je zult door deze wereld heen moeten maar dat betekent toch niet dat je aan alle verzoekingen van de wereld kunt toegeven, ook al is je hart er wel toe geneigd.
Daarom die voorbede van Christus: Maar ik bid niet, dat Gij ze uit de wereld wegneemt, maar dat Gij ze bewaart van de boze.
CrA
Door het kopen van een voetbalticket houd je de hele zondige rompslomp in stand. Daar ben je dus wel degelijk verantwoordelijk voor @ Valeries
Mona
Misschien maakt deze info iets meer duidelijk.
http://www.cip.nl/artikel/42547/Mag-een-christen-naar-het-WK-voetbal-kijken
in je vraag gaat het over een vriendschappelijke wedstrijd, als je dat leuk vind, vind je waarschijnlijk het WK ook leuk om te kijken. En zoals CrA zegt: Door het kopen van een voetbalticket houd je de hele zondige rompslomp in stand, ook van het WK. En als ik dit lees dat weet ik weer waarom ik het Wk verafschuw. Dit gebeurt nu in Brazilie, maar wat is er in het verleden ook niet in Afrika gebeurd... Niemand denkt er meer aan, alleen de Afrikanen dragen de gevolgen.
elisdewaard
De duivel lacht om de voetbalgekte...