Bidden om relatie

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Ik ben een meisje van 17 en heb geen relatie. Ik zou dat graag willen. Ik breng dit ook dagelijks in mijn gebed tot God. Ik weet dat ik alles van Hem moet verwachten. Ik bid hier al zo lang om dat ik denk: hoort God mij wel? En er zitten ook wel leuke jongens in onze kerk die God ook lief hebben en dan denk ik: "HEERE, ik wil het zo graag en er zitten (goeie) jongens bij mij in de kerk en op school, waarom geeft U mij geen relatie?" Mag ik dit zo vragen of is dit brutaal tegenover God?

Antwoord

Beste 17-jarige,

Nee, brutaal is het niet om in gebed aan God te vragen wat je graag zou willen, máár... een gebed staat niet gelijk aan het indienen van een verlanglijstje waarop God dan maar moet doen wat jij van Hem vraagt!

Hoe dan wel? Als het goed is vraag je om Gods weg, Zijn leiding, in jouw leven, dus: Úw wil geschiede. En dat kan heel anders zijn dan jouw wens van dit moment. God gééft, zeker. Maar merken wij wel op, dat Hij aan het werk ìs? Zíén wij Hem wel? Dat vraagt van ons een dankbare en actieve houding met een open blik! Juist dan zíé je wat Hij wìl geven. Inactief blijven afwachten is niet de manier: er komt geen briefje uit de hemel, als ik het zo mag zeggen.

Je wilt graag een relatie: kijk dan dus ook om je heen hóé God soms op een verrassende manier ‘antwoord’ geeft. Die jongens waar je het over hebt, bijvoorbeeld. Meer dan één nota bene. Er is dus zelfs ‘keus’, als het iemand zou kunnen zijn uit je directe omgeving! Ga je met een of meer van hen naar club, vereniging, catechisatie? Spreekt een van hen jou bijzonder aan? Laat je een keer thuisbrengen, of probeer op een andere manier contact te krijgen. Iedere relatie begint tenslotte met een kennismaking, als je dat nog niet gedaan hebt tenminste!

Enne... je bent (pas) 17! Waarschijnlijk zit je nog op school, dus is er nog alle mogelijkheid om je ‘eigen’ wereldje uit te breiden als je gaat studeren of een baan zoeken! Waarbij je zeer zeker nieuwe mensen leert kennen, met alle mogelijkheden van dien! Ogen en oren open en laat je verrassen op je levensweg.

enslotte: stèl, dat je alleen zou blijven: bidt dan maar om rust dáárin!

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

Gods leidingGods wil
1 reactie
Sander2002
Zou ik in contact kunnen komen met haar.