TV kijken

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Wat is er zo verkeerd aan tv-kijken? Is het kijken naar beeld verkeerd of het kijken naar programma’s? Het gaat toch om God? Zoek eerst God in je leven. Elke dag weer. Is het dan zo verkeerd om wanneer je Bijbel gelezen hebt en gepraat en gebeden hebt met God, even een uurtje tv te kijken? Naar een programma als “Ik vertrek”, “Opgelicht” of “Bed en breakfast?”

Je kunt toch niet 24/7 met de Bijbel bezig zijn en alleen Bijbel of geestelijke boeken lezen? Dan ontploft mijn hoofd en sla ik niks meer op van wat ik heb gelezen. Of wordt het tv-kijken buiten de deur gehouden als principe? Want ik weet dat er veel troep op tv is. Graag niet doorverwijzen naar een eerder antwoord.

Antwoord

Er staan meer dan 40 artikelen over dit thema online. We gaan dat niet overdoen. Gebruik a.u.b. eerst de zoekfunctie voordat je een vraag stelt. Hier enkele voorbeelden:

www.refoweb.nl/vragenrubriek/4883/bijbelse-argumenten-tegen-tv/

www.refoweb.nl/vragenrubriek/22247/teveel-tv-kijken/

www.refoweb.nl/vragenrubriek/28245/mediagebruik-censureren-helpt-niet/