Worstelen met zelfbevrediging en porno

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Aan een Ger. Gem.-dominee. Ik worstel met zelfbevrediging en echt heel af en toe pornografie en ik wil daar vanaf, maar het lukt niet. Ook niet als ik ‘s ochtends bid of God mij er die dag voor wil bewaren. Hoe moet dat nu? Ik sta aan het begin van een relatie met een heel lief meisje, maar ik wil absoluut niet dat ik tijdens onze relatie masturbeer. Hoe kan ik hier vanaf komen?

Een 15-jarige jongen.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Ruim honderd vragen en antwoorden m.b.t. dit onderwerp staan online. Hieronder een antwoord van 2 personen uit de Gereformeerde Gemeenten, hoewel we veronderstellen dat dit probleem niet specifiek tot dat kerkverband behoort. Daarom zou je ook de adviezen van andere deskundigen eens kunnen lezen.

www.refoweb.nl/vragenrubriek/27994/zelfbevrediging-en-verhouding-met-god

www.refoweb.nl/vragenrubriek/28067/terugvallen-in-zonden

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl