Goede Engelse versie van de Bijbel

Ds. W. Pieters / Geen reacties

Vraag

Ik ben al een poosje op zoek naar een goede Engelse versie van de Bijbel. De King James version is geen optie want het moet wel modern Engels zijn in verband met de verstaanbaarheid. Maar dan heb je nog NewKingJames, KingJames 21th Century, NIV en nog enkele. Welke vertaling is nu een goede getrouwe vertaling?

Antwoord

Een goede vertaling in het Engels is alleen de "King James Version", of "Authorised Version", want die gebruikte én de goede vertaalmethode én de goede handschriften. Alle andere vertalingen zijn tweederangs. Is de KJV geen optie, dan is de beste de NKJV, "New King James Version".

Ds. W. Pieters

Tags in dit artikel:

bijbelvertalingenengels