God om een teken gevraagd

Ds. C.J. Droger / 4 reacties

Vraag

Ik ben fotografe. Het gaat best goed met fotoshoots, alleen nu kwam ik op het punt of ik het fotograferen van bruiloften moest blijven doen (ik had er al een aantal gedaan). Vervolgens kwamen er drie aanvragen binnen, waarvan er twee afhaakten tot mijn spijt. Ik had echter God gevraagd of Hij mij doormiddel van een toekomstige echtpaar zou antwoorden. Als ze niet met mij in zee wilden gaan zouden bruiloften, of zelfs fotografie in z’n algemeenheid, niet voor mij zijn weggelegd.

Het antwoord was inderdaad negatief. En dan begin ik te twijfelen: zou dit echt Gods wil zijn? Waarom dan? Ik heb al zoveel geïnvesteerd en ik ben er al lang mee bezig. Zou ik het misschien niet goed hebben gebeden? Maar aan de andere kant? God bestuurt alles? Ik word er wel verdrietig van. Ik weet niet wat ik dan moet doen? Alles laten gaan, terwijl ik het zo leuk vind? Hoe kan ik hier mee omgaan? En als ik dat gebeden heb moet ik dan accepteren dat bruiloften niet voor mij zijn weggelegd?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Hartelijk dank voor het insturen van je vraag. Het is goed om over deze zaak met een ander te overleggen.

Ik begrijp dat je het moeilijk vindt wat er gebeurd is. Tegelijk denk ik dat je het jezelf moeilijk gemaakt hebt door aan God als het ware om een teken te vragen met het oog op je toekomst als fotografe. Ik denk dat je dat zo niet had hoeven te doen. Ik lees dat je al drie bruiloften gefotografeerd hebt en dat dat goed is gegaan. Ga gewoon verder op deze weg, zou ik zeggen. Zie er geen teken van God in dat twee toekomstige echtparen voor een andere fotograaf hebben gekozen. Belijd aan de HEERE dat je niet zo’n verstandig voorstel aan Hem hebt gedaan en vraag Hem of Hij verder je weg wil leiden.

Ik lees dat je al lang met fotografie bezig bent en dat je het leuk vindt om te doen. Blijkbaar heeft God je er gaven voor gegeven. Leg naast je neer wat er gebeurd is en wacht af wat voor verrassingen God je nog gaat geven. Ik herken het wel dat wij soms de HEERE de weg willen voorschrijven. Dat loopt altijd fout. Geef alles over aan Hem en je zult eens zien wat er op je levensweg komt!

Veel succes als fotografe in de toekomst onder de zegen van de HEERE!

Met een hartelijke groet!
Ds. C. J. Droger

Ds. C.J. Droger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Vlaardingen
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

Gods leiding
4 reacties
martijn123
Het lastige bij het vragen om een teken is dat je altijd aan de uitkomst kunt twijfelen. Is dit nu wel of geen antwoord van God? Ik denk ook niet dat het altijd nodig is dat God een teken geeft. Als je voor een keuze staat mag je God bidden om wijsheid. Vervolgens kun je die wijsheid krijgen door met wijze mensen er over te spreken. Zo kun je mijns inziens tot een wijs besluit komen en hoef je daarmee niet bang te zijn dat je Gods wil daarin niet volgt.
DEQ

In Psalmen 128:2 kun je lezen dat je kunt eten van je eigen arbeid, de kost verdienen, zoals we dat noemen.
Of Prediker 3:13 "...dat ieder mens ete en drinke, en het goede geniete van al zijn arbeid, Dit is een gave Gods."

Zo zijn er tal van andere teksten in de Bijbel die over werken gaat, belangrijk daarbij is dat we in eerlijk zijn in ons werk en dat we daarmee ook God dienen door geen woekerprijzen te hanteren of andere malversaties. Wees oprecht en doe je werk, ook als fotografe, met liefde en plezier! Ook als fotografe kun je God dienen!

Succes en alle zegen op je werk!
HansHak12345
Geachte Fotografe
Als jij gelovig jouw opdrachten/c.q werk doet en dagelijks om werk bidt dan zal God zich ontfermen over jouw kwaliteiten en jouw inzet want doe je werk voor de Heer dus niet voor jezelf. En dan opent Hij deuren op Zijn tijd dus daar hebben vele Christenen moeite mee omdat het lang kan duren maar Hij beschikt .....Niet Wij.
Als je daar vanuit gaat kan God ook heel snel werken want je geeft Hem de eer i.p.v. jezelf.
Dat is heel belangrijk dat je op hem wacht en dan zal Hij zich presenteren in jouw leven en je werk en dan schrik je van de mooie dingen die Hij op je pad brengt. Zo doet Hij het ook bij mij. Het is een ontdekkingstocht waar Hij je leidt.
CrA
Vraagsteller, vraag jezelf af wat de reden was waarom je op een bepaald moment ging afvragen of je door moest gaan met het fotograferen van bruiloften. Is de reden omdat het tegen je geweten ingaat? Lees dan het antwoord op deze vraag: https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/27971/moeite-met-bruiloft-fotograferen/ Het vragen om een teken is dan niet nodig.
Is het om een andere reden, ook dan is het vragen van een teken niet nodig. Het antwoord van Ds Droger is duidelijk.