Toepasselijke boekjes

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Al op jonge leeftijd behaagde het de Heere in mijn hart en leven te werken en mij te trekken uit de duisternis tot Zijn wonderbaar licht. Ik mag inmiddels enkele tientallen jaren werken in Gods Koninkrijk en werkzaam zijn onder mensen die niet weten van hel noch hemel. Waar ik dikwijls tegenaan loop is de muur van vragen die mensen hebben wanneer ik ze de kern van de Bijbelse boodschap tracht uit te leggen. Veel mensen vinden het lastig te begrijpen dat bekering een eenzijdig, onveranderlijk en soeverein Godswerk is en dat tegelijkertijd wij te allen tijde verantwoordelijkheid dragen voor onze bekering. Heeft de redactie van Refoweb of een panellid nog tips voor mij als het gaat om toepasselijke boekjes?

Antwoord

We zouden je met name (en ongetwijfeld zijn er meer) twee boekjes willen aanbevelen die uitermate geschikt zijn voor evangelisatie onder niet-gelovigen, waarbij de radicaliteit van Gods Woord en het werk van Gods Geest enerzijds en de verantwoordelijk van de mens anderzijds helder aan bod komt. Allereerst is dat het zeer boeiende boekje van ds. Wilhelm Bush “Jezus onze bestemming” (Download hier gratis) dat in veel reformatorische gemeenten wordt verspreid onder zowel kerkleden als niet-gelovigen.

De tweede aanbeveling betreft het kleine boekje “Blijdschap” van J. C. Reyl, waarin hij onweerlegbaar aantoont dat het enige, echte en altijd durende geluk alleen te vinden is door het geloof in Jezus Christus. Probleem is echter dat het alleen nog tweedehands te krijgen is en de uitgever geen plannen heeft om een nieuwe druk uit te geven. Om die reden wordt onder verantwoordelijkheid van Refoweb op dit moment gewerkt aan een eigen hertaling hiervan. De aanschafprijs zal minder dan de helft zijn dan waarvoor deze bij de uitgever (en bij Bol.com) te verkrijgen is. We hopen daar later via onze site op terug te komen.

Redactie Vragenrubriek

Lees meer artikelen over:

boeken
1 reactie
Lecram
Onze beste leermeester hierin is Jezus zelf. De ideale vorm van evangelisatie legt Hij uit in Mattheüs 5: 16 Laat uw licht zo schijnen voor de mensen, dat zij uw goede werken zien en uw Vader, Die in de hemelen is, verheerlijken.

De meeste buitenkerkelijke mensen komen tot geloof doordat zij Jezus zien in de volger van Jezus. Door goede werken te doen dus, zoals Jezus die ons heeft geleerd.