Hypnose is laatste optie

drs. P. C. Hildering / Geen reacties

Vraag

Mijn neurologe heeft mij verteld, dat ik een functioneel-neurologisch- symptoomstoornis (conversie) heb. Zij heeft mij een verwijskaart gegeven voor de HSK/GGZ. Er wordt bij de HSK gewerkt met hypnose dat niet meer is dan een ontspanningstechniek. Je bent dan volledig bij en je houdt ten alle tijden je controle. Ik ben uitgedokterd; dit is voor mij het laatste wat ik kan doen om van die vreselijke klachten af te komen! Wat kan ik anders doen dan dit?

Antwoord

Om te beginnen met je laatste vraag  - die is moeilijk te beantwoorden zonder bekendheid met hetgeen allemaal al is geprobeerd. Maar neem wel aan veel, aangezien je aangeeft uitgedokterd te zijn. Wat de hypnose betreft – dat kan een effectieve aanpak zijn. Staat of valt alleen wel met wie de methode hanteert. Je moet wel een volkomen vertrouwen hebben in de hulpverlener. Voor mij zou dat betekenen dat het op zijn minst iemand moet zijn die onderschrijft dat alle menselijk leven even belangrijk is, omdat het allemaal van God gegeven is.

Drs. P. C. Hildering

Tags in dit artikel:

hypnose