Vertrouwen kapot gemaakt

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Ik had een goede vriendin (en dat was ook de enige) die nu op een nare manier mijn vertrouwen in haar kapot gemaakt. Nu durf ik meteen ook geen andere leeftijdgenoten mijn vertrouwen te schenken, bang dat het dan weer mis gaat. Tegelijk verlang ik ook wel naar een vriendin, als ik eerlijk ben. Hoe moet ik dit vertrouwen terugkrijgen?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Geen idee of je zelf vriend dan wel vriendin was van deze persoon. Hoewel ik vermoed dat je een meisje/vrouw bent, omdat je het over  “zij was de enige” hebt. Vervelend is het in ieder geval dat de vriendschap heeft geleid tot teleurstelling en verdriet. Maar ja, zulke dingen gebeuren. Neem deze levensles, deze ervaring, mee maar laat je niet behéérsen door wat één persoon heeft gezegd/gedaan. Probeer open te blijven staan voor andere mensen, eventueel door je ervaring te delen met een nieuwe relatie.

Lees ook, wat ik in een ander antwoord op een soortgelijke vraag zei.

Marijke Rots

Meer vragen en antwoorden over ' Vriendschap'

Tags in dit artikel:

vriendschap
1 reactie
NorahLinde
Soms gaat dat zo hè, dan heb je fijne goede jaren gehad en gebeurt er toch iets wat je niet had zien aankomen. Ik wil je op het hart drukken dat die fijne goede jaren écht goed en fijn geweest kunnen zijn, ondanks dat het misschien minder fijn afliep.
En dat dat, ook al had je het niet verwacht, niet betekent dat je haar ál die jaren niet had kunnen vertrouwen bv. Daarin ligt dan hopelijk ook moed om weer contact te zoeken met anderen.
Ik weet niet of je ook kennissen hebt, 'vrienden die verder weg staan', maar misschien kun je bij hen weer wat oefenen met vertrouwen door dingen te delen.