Zonde op de nieuwe aarde

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Na de schepping is het door de zondeval anders gelopen dan de bedoeling was (of had God de zondeval bedoeld?) Daardoor is er veel ellende op de wereld. Nu is er een eeuwig leven beloofd voor de gelovigen waar geen zonde meer zal zijn. Als dat bij de schepping fout is gegaan, hoe weten we dan zeker dat dit niet weer gebeurt op de nieuwe aarde? Ik neem aan dat God ook dan niet heeft bedoeld dat de zonde er komt.

Antwoord

1 reactie
Gtn
Omdat God het zelf beloofd heeft, zie oa. Openbaring 21:4 En God zal alle tranen van hun ogen afwissen; en de dood zal niet meer zijn; noch rouw, noch gekrijt, noch moeite zal meer zijn; want de eerste dingen zijn weggegaan.
5 En Die op den troon zat, zeide: Ziet, Ik maak alle dingen nieuw. En Hij zeide tot mij: Schrijf, want deze woorden zijn waarachtig en getrouw.