Verwarring over leer

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Een vraag aan dominee C. Harinck. Allereerst bedankt voor uw antwoorden op Refoweb. Ze zijn waardevol. Toch heb ik een vraag aan u. Het lijkt wel of u het totaal niet met de leer van uw eigen kerkverband eens bent. Ik zie lees dat uit de vele antwoorden die u geeft. Het schept enige verwarring bij mij. Kunt u hier iets over zeggen. Ook als ik het mis heb.

Antwoord

Het lijkt ons verstandig om je eerst te verdiepen in de leeruitspraken van de Gereformeerde Gemeenten en daar de antwoorden van ds. Harinck naast te leggen. Een concrete afwijking die je vindt zullen we hem graag voorleggen.

Zie over de grote verschillen binnen de Ger. Gem. onderstaande antwoorden van diverse panelleden uit dit kerkverband:

www.refoweb.nl/vragenrubriek/23259/omgaan-met-grote-verschillen-binnen-ger-gem-/

www.refoweb.nl/vragenrubriek/526/de-gereformeerde-gemeenten-onder-vuur

www.refoweb.nl/vragenrubriek/22797/weer-gewoon-ger-gem-worden/

www.refoweb.nl/vragenrubriek/1416/verschil-gereformeerde-gemeente-en-gereformeerde-gemeenten-in-nederland/