God boven corona

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Het verbaast mij ten zeerste dat dominees in deze tijden van corona niet van zich laten horen dat onze God boven corona staat. Dat ze laten zien dat Jezus de enige is die onze angst weg kan wegnemen en dat onze toekomst zeker is. Hoe kan dit? Zijn we niet als christenen veel te slap hierin? Lauw geworden?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Er staan talloze preken op Youtube en Kerkdienstgemist waarin dit onderwerp aan de orde komt en waar gewezen wordt op het enige levensreddende Medicijn voor deze ziekte. Kortom, je hebt nogal wat gemist. Misschien helpt het ook als je een abonnement neemt op het Reformatorisch Dagblad waarin regelmatig predikanten aan het woord komen m.b.t. corona. Of het nemen van een gratis abonnement op de rondzendmail van Marius van der Valk, met daarin een selectie van artikelen uit de diverse kerkbladen. Zelfs op Refoweb zijn diverse vragen beantwoord en voorzien van duiding.

En wanneer hoeven we niet bang te zijn? Wel, als we door geloof en bekering (wedergeboorte en heiliging) dagelijks ons heil zoeken aan de voeten van de Heere Jezus. In alle andere gevallen is er geen enkele hoop en is er dus reden genoeg om bang te zijn.

Redactie Vragenrubriek

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl