God boven corona

Redactie Refoweb | Geen reacties | 28-07-2020| 14:38

Vraag

Het verbaast mij ten zeerste dat dominees in deze tijden van corona niet van zich laten horen dat onze God boven corona staat. Dat ze laten zien dat Jezus de enige is die onze angst weg kan wegnemen en dat onze toekomst zeker is. Hoe kan dit? Zijn we niet als christenen veel te slap hierin? Lauw geworden?


Antwoord

Beste vraagsteller,

Er staan talloze preken op Youtube en Kerkdienstgemist waarin dit onderwerp aan de orde komt en waar gewezen wordt op het enige levensreddende Medicijn voor deze ziekte. Kortom, je hebt nogal wat gemist. Misschien helpt het ook als je een abonnement neemt op het Reformatorisch Dagblad waarin regelmatig predikanten aan het woord komen m.b.t. corona. Of het nemen van een gratis abonnement op de rondzendmail van Marius van der Valk, met daarin een selectie van artikelen uit de diverse kerkbladen. Zelfs op Refoweb zijn diverse vragen beantwoord en voorzien van duiding.

En wanneer hoeven we niet bang te zijn? Wel, als we door geloof en bekering (wedergeboorte en heiliging) dagelijks ons heil zoeken aan de voeten van de Heere Jezus. In alle andere gevallen is er geen enkele hoop en is er dus reden genoeg om bang te zijn.

Redactie Vragenrubriek

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
2816 artikelen
Redactie Refoweb

Bijzonderheden:

Mailadres: vragen@refoweb.nl


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Scheuring van koninkrijk van Salomo

Wat was nu de echte oorzaak van de scheuring van het rijk in 926 voor Christus van Israël behalve de zonde van Salomo?
Geen reacties
28-07-2005

Problemen met schoonvader

Na bijna twee jaar een relatie te hebben, zit ik er even helemaal door heen. Niet zozeer met haar, als wel met haar vader. Tussen haar vader en mij botert het totaal niet (dat is dan nog zachtjes uitg...
4 reacties
28-07-2012

Waarom zijn mannen en vrouwen zo verschillend?

Ik heb nu alweer bijna drie jaar verkering. We houden ontzettend veel van elkaar. Maar nu heb ik nog één hele grote vraag: Waarom zijn mannen en vrouwen zo verschillend? Hoe moet je elkaar nou gelukki...
7 reacties
28-07-2009
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag