Van HHK naar Ger. Gem.

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Aan iemand van de Ger. Gem. Mijn ouders zijn voor mijn geboorte overgestapt van de Ger. Gem. naar de Nederlandse Hervormde Kerk. In 2004 werd dat Hersteld Hervormd. Ik ben dus vanaf ik me kan herinneren Hersteld Hervormd. De laatste twee jaar kan ik me slecht vinden in de HHK, de modernisering, de prediking en de gemeente. Ik heb familieleden die kerken in de Ger. Gem. en ging daar een keer mee naar toe, zo kwam ik in aanraking met de Ger. Gem.

In mijn vrije tijd luister ik regelmatig naar de prediking in de Ger. Gem. via internet. De prediking spreekt mij aan: ellende verlossing en dankbaarheid. Ook de ligging en de uiterlijkheden in de Ger. Gem. spreken mij al enige tijd aan. Omdat in deze tijd veel preken online staan kan ik veel diensten luisteren/bekijken.

Al lang loop ik rond met de gedachte om kerkdiensten/weekdiensten te bezoeken in de Ger. Gem. maar ik durf het niet. De stap om er alleen heen te gaan is te groot en ook mijn ouders weten niet van mijn verlangen naar de Ger. Gem. Ook denk ik dat ik nog te jong ben om de overstap te maken en kerkdiensten alleen in de Ger. Gem. te bezoeken. Wat moet ik doen? Wat is wijsheid?

Met vriendelijke groet, een 17-jarige jongen.

Antwoord

Wanneer mag je je kerkverband verlaten? Daar zijn op Refoweb al veel vragen over gesteld en antwoorden gegeven. Ds. G. A. van den Brink, zelf afkomstig uit de Ger. Gem., heeft daar eerder een mooi antwoord op gegeven. Vergeet ook niet dat er leerverschillen zijn tussen HHK en Ger. Gem.