Pinksterconferentie in plaats van kerk

Ds. A.K. Wallet / Geen reacties

Vraag

Stichting Opwekking houdt dit jaar haar diensten digitaal via internet en tv. Kan ik hier verantwoord naar kijken in plaats van zondags mijn eigen dienst?

Antwoord

Beste vrager,

Bedankt voor je vraag. Het zou voor mijzelf geen vraag zijn en ik denk ook niet voort het gros van de Refowebclub. Ook al zou je affiniteit hebben met het Flevogebeuren, dan nog gaan de eigen diensten van de gemeente voor. Daar ben je lid en daaraan ben je dus heel nauw verbonden. Ik mag aannemen dat je gebed daarvoor ook zal zijn. Het gebed om de werking van de Heilige Geest. Dan zie je toch uit naar geestelijk leven en dat mensen die nog vreemd zijn aan het leven met Christus, door de Geest zullen worden aangeraakt en dat Gods kinderen meer en meer vervuld worden met de Heilige Geest.

Een gemeente is als een gezin waarin God je een plaats gegeven heeft. Daar ligt ook als gezinslid je eerste verantwoordelijkheid. Het zou vreemd zijn als je liever het weekend bij een ander  gezin doorbrengt, zeker als je gehuwd bent. Ten tweede mocht je toch iets van de opwekkingsdagen willen horen, dan is er altijd de mogelijkheid om later te luisteren of te kijken, zoals jezelf het noemt.

Het is voor iedereen wel nodig om de geesten te onderscheiden. Er is zoveel te doen in het leven van de christelijke kerk en de invulling daarvan. De heilige Geest is ook de Geest Die in alle waarheid leidt. Vragen als: wat is een echte bekering, wedergeboorte, rechtvaardiging enz. dienen in de prediking duidelijk aan de orde te komen. Ik denk daarbij aan de lijn die ons in de Heidelbergse Catechismus wordt voorgehouden, op grond van Gods Woord. 1. Hoe leer je dat je zondaar bent; 2. Hoe wordt je een verloste zondaar en 3. hoe leef je als vernieuwde zondaar. Vóór alles, Bidt: Heere wat wilt U dat ik doen zal? Dan leert de Heere je het wel. Heel mooi.

Hartelijke groeten en de leiding van de Heilige Geest toegebeden,
Ds. A. K. Wallet

Tags in dit artikel:

opwekking