Cursus Bijbels Hebreeuws

C.A. Hoekman / 1 reactie

Vraag

Ik zou heel graag een cursus Bijbels Hebreeuws willen volgen in (omgeving) Zeeland. Kan iemand mij daarin adviseren?

Antwoord

Beste vraagsteller,

De cursus Godsdienstonderwijs van de Gereformeerde Gemeenten geeft deze cursus in Gouda. De Gereformeerde Bond geeft volgens mij een cursus Theologisch Vorming in Middelharnis, of daar Hebreeuws bij zit weet ik niet.

In Zeeland heb ik een mogelijkheid gevonden. De heer Slabbekoorn, woonachtig  in de omgeving van Goes, kun je hierover benaderen. Zijn emailadres is: jsl@solcon.nl. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Hartelijke groet,
C. A. Hoekman, Kapelle

Lees meer artikelen over:

hebreeuws
1 reactie
Jesaja40
Heel veel zegen en volharding bij deze prachtige studie en uitdaging om de woorden in de grondtekst te lezen en te begrijpen. Er zal een nieuwe wereld voor u open gaan.

Om het Hebreeuws eigen u te maken: 2 uur per dag hardop voor te lezen. Zoek een Joodse man/vrouw op die regelmatig met u meeluistert en die kan vertalen en/of uw uitspraak verbetert.

In onze synagoge heeft de Thora rol geen enkel leesteken. De lezer moet het Hebreeuws vloeiend kunnen lezen. Als er een leesfout wordt gemaakt dan dient de gehele zin opnieuw gelezen te worden.