Argumenten voor seks binnen het huwelijk

drs. A. Meijer / Geen reacties

Vraag

Zouden jullie ook met zakelijke argumenten kunnen uitleggen waarom seks binnen het huwelijk hoort? Niet met argumenten gebaseerd op de Bijbel, want daar ga je niet-christenen niet mee overtuigen. Zelf zit ik dan te denken aan bijvoorbeeld het feit dat je dan geen SOA's meer zult hebben, maar misschien is er meer te bedenken?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vragensteller,

Het is uiteraard zo dat een monogaam leven bewaard voor SOA's. Het huwelijk is de meest definitieve vorm van een duurzame relatie. Helaas zijn er getrouwde mensen die overspel plegen en zo een SOA oplopen.

Trouw en monogamie legt daarnaast het HPV-virus aan banden en maakt dat baarmoederhalskanker (zeer waarschijnlijk) minder voor zal komen.

De (emotionele) binding die er optreedt tussen mensen die voor het eerst seksuele gemeenschap hebben is heel hecht. Die binding wordt veel minder als dit met verschillende partners gedeeld wordt.  Juist daarom is het zo mooi als de geslachtsgemeenschap alleen binnen de veilige bedding van het huwelijk plaatsvindt.  Dat versterkt het huwelijk.

Een belangrijk doel van geslachtsgemeenschap is het krijgen van kinderen. Kinderen ontwikkelen zich het best binnen een stabiel gezin (dat is wetenschappelijk bewezen).

Zo maar een paar argumenten waarbij je de Bijbel niet hoeft te citeren. Al kunnen Bijbelse argumenten ook ‘zakelijk’ gebruikt worden.

Vriendelijke groet,
A. Meijer, huisarts

drs. A. Meijer

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Ouderkerk aan de Amstel