Ongelovige jongens afgewezen

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik ben 27 jaar en sta open voor een relatie. Ik probeer hierin God te betrekken en Zijn leiding hierin te zien en te ervaren. Tot nu toe heeft dit nog niet geleid tot een relatie, waar ik op zich gewoon tevreden mee ben. Ik probeer op God te vertrouwen dat ‘de juiste’ wel komt.

Echter hoorde ik laatst in de kerk over evangelisatie en hoe belangrijk het is dat wij ons geloof uitdragen en vertellen aan ‘ongelovigen’. Ik heb regelmatig ‘ongelovige’ jongens afgewezen, omdat ik het zelf belangrijk vond dat een toekomstige levenspartner ongeveer dezelfde geloofsovertuiging had als ik. Maar wat nou als God mij wilde gebruiken diegene te bekeren tot het geloof? Hoe kan ik hierin nou duidelijk Gods weg en wil zien?