Gekoppeld aan leuke collega

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Ik ben een vrouw van 23 jaar. Ik ben (helaas) vrijgezel. Nu had mijn zwager een leuke collega en wilde mij aan hem koppelen. Die jongeman heeft er over nagedacht en toch geweigerd om een date met mij aan te gaan. Zijn reden vond ik wat dubbel: hij had bijna twee keer een relatie gehad met een meisje, maar hij kwam er achter dat beide meisjes ook contact hadden met een andere jongen en daar uiteindelijk verkering mee kregen. Hij is dusdanig beschadigd dat hij zich hiervoor nu niet open stelt. Ik kende deze jongen niet, had hem alleen op een foto gezien. Maar desondanks sprak zijn foto mij aan.

Ik heb de Heere om Zijn leiding gevraagd, maar was toch erg teleurgesteld toen ik dit hoorde. Ik heb gebeden aan de Heere als dit mijn man zou zijn dat ik in contact met hem zou mogen komen, en als hij niet de man voor mij zou zijn dat de Heere dit dan duidelijk wilde maken. Ik hoorde dat het van deze jongen ook een gebedszaak is geweest. Nu vind ik het erg lastig, want ik heb er geen rust bij en zou deze jongen graag een mail willen sturen. Maar zou ik dit wel mogen doen, want ik heb Gods leiding in alles gevraagd. Waarom heb ik dan toch die onrust nog in me? Wat zou u me aanraden?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Zou een mail het goede middel zijn om contact met deze man te zoeken? Lijkt mij wat onpersoonlijk, terwijl je hem juist graag eens wilt zien en spreken, toch? Kun je niet iets regelen van een ontmoeting? Vraag je zwager of hij én de collega én jou uitnodigt om iets te gaan ondernemen. Misschien samen met ook je (schoon)zus er bij? Een strandwandeling, naar een film gaan... zoiets. Dan kunnen jullie beiden je wat beter een mening vormen, die de nadere kennismaking wellicht op gang helpt. Gods leiding vragen over je leven is natuurlijk prima, maar het is ook ‘bidden en werken’! In jouw geval zou ik zeggen: met een beetje creativiteit terwijl je ogen en oren open houdt, kom je vast wel verder zónder dat je -mag ik het zo zeggen- de Heere voor de voeten loopt. Soms is het teken waar je om hebt gevraagd (lees: duidelijkheid) zo voor de hand liggend, dat je het niet zíét.

Bedenk dan nog steeds wél, dat een ontmoeting geen kóppeling hoeft te zijn... En dat laatste geldt nadrukkelijk ook voor de bewuste man, die na teleurstellingen op het liefdespad zéker bevooroordeeld zal zijn tegen welke nieuwe relatie dan ook.

Wel spannend allemaal, hoor... Laat nog maar eens van je horen!

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

contactdating
1 reactie
aaapje
Er van uitgaande dat je zwager op de hoogte is van de reden van het niet doorgaan van de date, kan hij misschien bij zijn collega een goed woordje voor je doen.

Hij is immers getrouwd met jou zus.

En waarom zou je het een date noemen. Je kan hem denk ik beter spontaan ontmoeten op een verjaardag etc. Valt er niet iets te verzinnen waardoor het wat meer ontspannen is.

Door het een date te noemen wordt het zo formeel vind jij mij leuk, vind ik jou ook leuk en wat nu?

Succes als deze jongen in je hoofd blijft zitten zou ik zeker proberen hem spontaan te ontmoeten. Misschien valt hij tegen of heel erg mee!