Zomaar naar de kerk

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Mag ik zomaar naar de kerk gaan?

Antwoord

Zeker mag dat. Meer dan welkom zelfs. Het is de plek waar God Zijn genade (vergeving van zonden, het eeuwige leven) aanbiedt aan alle aanwezigen, welmenend en zonder voorwaarden. Het is de plaats waar Jezus staat te bedelen in de gestalte van het Woord om met jou te ruilen. Hij jouw zonden. Jij Zijn gerechtigheid.

En voor de juiste kerk kun je het artikel 'juiste kerkgenootschap' lezen.