Afgewezen door het curatorium

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik kwam pas een bericht tegen op CIP over het aantal kandidaat-predikanten in de Ger. Gem. dat wordt afgewezen door het curatorium. Dat ligt op 92 procent, volgens het bericht. Constant word er gebeden vanaf de kansels of er meer predikanten uitgezonden mogen worden. Dan stuurt God ze, maar worden ze vervolgens weer afgewezen. Zou dan meer dan 9/10 deel van de kerkenraden het, met de hulp des Heeren, verkeerd hebben beoordeeld? Het valt me ook op dat de broeders die wél toegelaten worden, vaak behoren tot de rechterflank van de Ger. Gem.

Antwoord

Dit soort vragen zijn afdoende aan de orde geweest op Refoweb. Het probleem is helder. De antwoorden ook. Lees de artikelen onder de tags 'curatorium' en 'gereformeerde gemeenten (gergem)'