Niet aan het Heilig Avondmaal

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Mag het dat ouders die belijdenis hebben gedaan en niet in openbare zonden leven, toch niet aan het Heilig Avondmaal gaan? Dan overtreden ze toch Gods bevel om Zijn dood te verkondigen? Hoe kan het ook bestaan dat ouders hun kind wel ten doop houden, maar niet ten avondmaal gaan? Is daar dan een ander geloof voor nodig?

Hoe kan het dat zelfs een ambtsdrager (diaken of ouderling) niet aangaat aan het Heilig Avondmaal? Is voor een diaken of ouderling een ander geloof nodig dan voor wel avondmaalgangers? Dat laatste vind ik heel erg. Hoe kunnen ze ons op deze manier ten voorbeeld zijn?

Ik zit best wel erg met deze vragen. Dit speelt in onze gemeente en ik weet dat het het in heel veel gemeenten speelt binnen de gereformeerde gezindte. Waarom wordt hier niet over gepraat (althans, zo lijkt het te zijn)?