Condooms gekocht

Kand. G.A. van Ginkel / Geen reacties

Vraag

Ik ben een jongeman van in de 20. Ik ben christelijk opgevoed. Tot driekwart jaar geleden had ik niks met het geloof. Nu heb ik het geloof helemaal teruggevonden. In de tijd dat ik geen geloof had ben ik met een vrouw te ver gegaan. Ik heb geen gemeenschap gehad, maar voor mijn gevoel ging ik wel te ver. Vanaf die tijd heb ik condooms, gekocht voor het geval dat ik wel te ver zou gaan. Nu ik weer ben gaan geloven, voelt het niet goed om condooms in huis te hebben. Ik weet niet hoe ik nu zal reageren als ik in zo’n situatie kom als vroeger. Wat kan ik het beste doen?

Antwoord

“Maar voor mijn gevoel ging ik wel te ver...” Als dat zo is, dan zou ik zeggen: ga niet naar het Kruidvat voor condooms, maar buig voor de levende God. Belijd dat je te ver ging. Bid om vergeving. En indien mogelijk: zeg het ook je relatie van toen... en vraag vergeving.

Je hebt condooms in huis en het voelt niet goed. Nee, in een relatie gaat het in de eerste plaats  om liefde en respect. Dat voelt beter. In zo’n relatie zal vroeg of laat ook het verlangen er zijn naar lichamelijk contact en gemeenschap. Dat laatste is gekanaliseerd binnen het huwelijk, als geschenk van God. Richt je in je leven op God. Hoor naar Zijn Woord. Bid om Zijn Geest. En laat je leiden. In alles. Dat is verreweg het beste.

Kand. G. A. van Ginkel