Laatste wens

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik ben een meisje van 17. Nu heeft mijn vriendin een broer van 21 die ongeneeslijk ziek is. Nu wil hij nog graag een keer met een meisje seks hebben. Hij heeft mij gevraagd of ik dat met hem wil doen. Ik heb gezegd dat ik daar over zou nadenken. Ik wil graag weten hoe u daar over denkt.

Antwoord

Los van het feit dat seks sowieso geen gebruiks- of ruilartikel behoort te zijn, maar dient plaats te vinden in de context van een liefdevolle en duurzame (huwelijks)relatie, kun je hem iets veel beters geven: een Bijbel. Als deze jongen inderdaad ongeneeslijk ziek is, staat hij straks voor God, zoals ieder mens trouwens als die komt te sterven; of je het nu gelooft of niet. En deze God maakt in de Bijbel duidelijk dat er maar twee wegen zijn: een weg naar de eeuwige (daar komt nooit een eind aan) rampzaligheid of naar de eeuwige heerlijkheid. En voor dat laatste heb je maar één ding nodig: geloof in Jezus Christus. Vertel dat maar aan die jongen. Geef hem dus niet jezelf, maar geef hem Jezus. Daar moet hij een relatie mee krijgen. Dan wordt hij eeuwig gelukkig. En dan nog een boekentip: “Jezus onze bestemming” van de schrijver Wilhelm Busch.