Hoe gaat het met de liefde

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Iedereen vraagt altijd aan mij hoe het met de liefde gaat, maar ik heb helemaal geen verkering. Wat moet ik antwoorden?

Antwoord

Ik kan me goed voorstellen dat je dat niet leuk vindt. Eigenlijk vragen ze aan je of je al verkering hebt, maar dat durft men dan toch niet al te direct te vragen en daarom wordt het zo gesteld. Oudere mensen zouden dat niet moeten doen, het is een vorm van nieuwsgierigheid die niet goed overkomt. Ik zou er met het antwoord een beetje om heen draaien, wat glimlachen of zo, in ieder geval er niet serieus op ingaan. Het gaat die ander echt helemaal niets aan.

Alie Hoek-van Kooten