Geen jongen te vertrouwen

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Ik heb altijd het idee dat jongens alles alleen maar voor de seks doen. Wat moet ik hier mee? Ik kan bijna geen jongens meer vertrouwen.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Altijd. Alles. Alleen maar. Het is toch niet te hopen dat je uitsluitend jongens ontmoet die slechts voor de seks gaan! Dan zou ik maar niet aan relatie beginnen! Het is de kunst om te leren onderscheiden wat een jongen écht van je wil als je er mee kennis maakt. Als een jongen eropuit is om jóu te leren kennen om wie je bènt en om voor jóuw geluk te gaan is seks in eerste instantie een soort van bijzaak. Een meisje is géén koop- of handelswaar! Laat je ook niet zo behandelen, beste meid. Een relatie opbouwen en uitbouwen kost tijd en energie, waarbij beide partners graag géven. Er voor elkaar willen zijn. Elkaar willen leren kennen op heel veel terreinen van het leven. Is het zo, dat de ene partner alleen maar ‘neemt’, dan klopt er iets niet. Dan is het snel einde relatie, hoor! Liefde en liefhebben zijn groeiprocessen, waarbij de beide partners er voor elkaar willen zijn. Wederzijds. En natuurlijk hoort daarbij een lichamelijke groei naar elkaar toe. Echter níét als “alleen maar”!!

Is er nu geen één jongen te vertrouwen? Dat zou ik niet willen beweren, maar geef zèlf duidelijk je grenzen aan als je iemand hebt leren kennen. Dan merk je snel genoeg waar de grens van de ander ligt en wat voor jou acceptabel is of niet. In gesprék met elkaar kun je verder komen, niet door handtastelijkheden!

Ik wens je te zijner tijd een goede en lieve jongen toe, met wie jij je leven zou willen gaan delen!

Marijke Rots

1 reactie
HvK91
Waarschijnlijk heb je een aantal negatieve ervaringen gehad /gezien of erover gehoord en probeer je jezelf nu te beschermen om te voorkomen dat het vaker gebeurt, door er extra alert op te zijn? Soms besluit ons brein voor ons om dat zo te doen zonder dat we er invloed op hebben.
Vervolgens is het dan zo dat dat wat je aandacht geeft, groeit. Als je focust op de jongens die het om seks te doen is, lijken dat er steeds meer te worden. Ken je jongens of mannen van wie je weet dat het niet zo is? Een vader, broers, een opa? Misschien een dominee of een gemeentelid? Houd eens een lijstje bij van de mannen die wel te vertrouwen zijn. Want ze bestaan zeker en het zijn er meer dan je denkt ;) Met andere woorden: verleg je focus! En houd dat vol. succes!