Kinderzegen in eigen hand

Ds. H. van der Ham / Geen reacties

Vraag

Wanneer neem je de kinderzegen in eigen hand en wanneer ontvang je het zoals God het geeft?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Je vraagt: Wanneer neem je de kinderzegen in eigen hand? Dat kan natuurlijk niet. Het zit wel in een mens, de zaken in eigen hand nemen. Veel beter is, de zaken in Gods handen weten. En met veel respect met deze tere dingen omgaan. Velen denken alleen aan hun eigen plezier en eigen genot en eigen gemak. Maar dat is het niet. Nodig is: radicale bekering. Laten we (oprecht) vragen: Heere, leer mij Uw weg en leid ons. Laten we vragen naar de inzettingen van de Heere, om daarnaar te handelen/wandelen. Deze zaken gaan ook niet buiten het gebed om. Je kunt ook vragen: “Heere, laten wij de zaken toch niet in eigen hand nemen. Maar schenk ons een teer leven, in de vreze Gods. Wilt u ons een gezegend huwelijk geven?”

Je stelt een goede vraag. Het is ook een vraag, waar het antwoord al een beetje in is opgenomen. Van harte de nabijheid van de Heere toegewenst.

Vriendelijke groet,
Ds. H. van der Ham

Tags in dit artikel:

gezinsvorming