Kind wordt gepest

J.M. Strijbis / 1 reactie

Vraag

Wat kun je doen als je kind gepest wordt en de school meer waarde hecht aan de perfecte school te zijn, zoals hoge eindresultaten bij de citotoetsen, dan aan het kind?

Antwoord

Ha vragensteller,

Het lijkt mij in ieder geval een nare gewaarwording als je je niet gehoord voelt. En pesten is geen sinecure. Het komt mij voor dat je al in gesprek geweest bent met de school. Als dat zo is en je hebt geen gehoor gekregen, dan staat je de weg naar een bestuur of MR open. Mogelijk dat je daar je verhaal kwijt kunt en dat er gehoor aan je vraag gegeven wordt.

Een school is er in de eerste plaat voor het onderwijs, maar dan ook meteen daarna voor de opvoeding. En onderwijs landt alleen maar goed als het kind zich veilig genoeg voelt. Die veiligheid is iets waar een school voor moet zorgen en daar mag jij de school aan houden.

Misschien vind je ook in de schoolgids iets opgenomen over pesten. Zo niet, dan bestaat er op school heel misschien een pestprotocol. Ik adviseer je in ieder geval in gesprek te gaan, zoals ik boven geschreven heb.

Ik hoop dat je gehoor vindt en dat je kind geholpen wordt. En als het niet geholpen wordt, dan kun je ook altijd voor een andere school kiezen, maar dat zou ik voor het laatst bewaren.

Sterkte er mee.

Groetjes,
J. M. Strijbis

Lees meer artikelen over:

opvoeding
1 reactie
kneusi
als praten niet helpt, dan naar de inspecteur!