Gevoelens voor een jeugdleider

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Ik ben nu viertien jaar en heb sinds mijn twaalfde al gevoelens voor een jeugdleider bij ons op de jeugd/catechisatie. Toen het een beetje begon hoopte ik dat het gewoon even zou zijn en daarna over zou gaan. Maar het bleef en werd juist erger. Hij is zelf 21 en leidt dus onze jeugdgroep en preekt weleens in de dienst.

Zijn geloof is wat me het meest aantrok. Ik vind het ontzettend gaaf hoe hij zijn geloof deelt met passie. Daarnaast zijn er natuurlijk ook andere dingen die ik leuk vind aan hem, maar dit springt er voor mij toch wel uit. Zijn passie voor Christus heeft mij ook geholpen bij het maken van een keuze voor God en ik heb mij vorig jaar mogen laten dopen.

Wat moet ik hiermee? Ik ben nog jong en ik hoop dat de verliefdheid overgaat, maar het is nu toch al wel twee jaar. Is het raar dat ik gevoelens heb voor iemand van 21? Voor mij is dit de eerste keer echt verliefd zijn, want ik heb nu gevoelens die ik nog nooit bij iemand heb gevoeld en het is best heftig. Ik weet niet wat ik moet doen.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste veertienjarige,

Wat je moet doen? Gewoon doorgaan met school, studie, catechisatie en alles waar je mee bezig bent. Dat de jeugdleider een leuke vent is, is meegenomen. En dat hij jou inspireert om met jouw geloof bezig te zijn is heel fijn! Maar als veertienjarige verander je nog in zoveel opzichten... denk niet te veel aan ‘verliefdheid’.

Wees dankbaar dat je deze leider hebt leren kennen. Je kunt veel van hem leren! Maar ga geen gevoelens koesteren die hij wellicht nu niet en nooit niet gaat beantwoorden. Het is gewoon heel bijzonder dat hij zo belangrijk voor jou is. Dat is mooi. Maar meer niet.

Ik zeg niet dat het raar is dat je gevoelens voor een man hebt (of krijgt) die zoveel ouder is dan jij nu bent. Maar ik zeg wel: maak er op dit moment niet méér van! Mocht je over een jaar of wat nog steeds zo denken als nu, dan is het nog tijd genoeg om je af te vragen of je daadwerkelijk verliefd bent. Waarschijnlijk is hij over een jaar of wat verloofd of getrouwd...

Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

verliefdheid
1 reactie
AHHK76
Lastig zulke gevoelens... maar wel herkenbaar... verliefd worden op identificatiefiguren. Je mag erom bidden dat de gevoelens minder worden of weggaan. Ga verder op de goede weg van God dienen en vraag Hem jou de weg te wijzen. Zijn zegen toegewenst!