Huidolie

drs. A. Meijer / 3 reacties

Vraag

Mijn man en ik zijn een aantal maanden getrouwd en sinds een paar weken ben ik zwanger. We genieten van het vrijen, alleen ben ik de laatste tijd vaak niet vochtig genoeg waardoor het gemeenschap hebben pijn doet. Dit lossen we vaak op door huidolie van Nivea te gebruiken. Zou dit probleem met de zwangerschap te maken kunnen hebben? Hoe zouden we dit op kunnen lossen? Is het gebruik van olie schadelijk voor het lichaam?

Antwoord

Beste vragensteller,

Ik zal je vragen maar op de volgorde waarop je ze stelt beantwoorden.

Alleerst heel hartelijk gefeliciteerd met de zwangerschap! Het kan inderdaad zo zijn dat de zwangerschap ervoor gezorgd heeft dat je niet meer zo 'vochtig' bent. Je schrijft dat je geniet van het samenzijn en het vrijen, dat is belangrijk. Als je minder snel vochtig wordt is het goed om veel tijd te nemen voor het vrijen alvorens de gemeenschap plaatsheeft. Het is beter om te voorkomen dat gemeenschap pijn doet. Je kunt hulpmiddelen als een glijmiddel gebruiken. Ik zou dan niet de Nivea huidolie gebruiken, geparfurmeerde olie kan klachten geven. Je kunt beter een zo neutraal mogelijk glijmiddel gebruiken dat hiervoor bestemd is, dit is bij de drogist te verkrijgen.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

Lees meer artikelen over:

medisch
3 reacties
Cloudsadmirer
Volgens mij heeft iedere zwangere een verloskundige waar je dit soort vragen aan mag stellen, waarom vraag je het haar niet? Hier moet je volgens mij heel lang wachten op een antwoord, de verloskundige kan je zo bellen...

Is maar een tip.

Veel sterkte met 'zwangeren' en veel geluk gewenst!
Orchidee
De sexuologe raadde ons masage olie van kneipp aan en zei dat dit geen kwaad kan.
myrthe
tip: sensilube...is echt een fijn glijmiddel. Kan heel goed helpen tijdens zwangerschap...