Dorpse dates

C. M. Chr. Rots - de Weger / 3 reacties

Vraag

Ik ga bijna trouwen met een jongen uit een dorpje waar ook vriendinnen van mij vandaan komen. Erg gezellig zou je zeggen, maar waar ik mee zit is dat ik weet van mijn toekomstige man met wie hij allemaal uit dat dorpje gedate heeft en ik ken hen ook. Ik vind het heel lastig om dat naast me neer te leggen en er geen aandacht meer aan te besteden. Ook omdat we daar gaan wonen. Nu kan je zeggen, het is tussen hen niks geworden, maar ik weet ook dat dat vaak van de kant van het meisje kwam. Ik vind het gewoon vervelend om die mensen elke keer tegen te komen en er aan herinnerd te worden. Wat kan ik hier aan doen?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Mijn meest simpele antwoord zou kunnen zijn: niet gaan wonen in dat dorp. Maar ja, op zo’n antwoord zit je waarschijnlijk niet te wachten.

Overigens is het wel een serieuze vraag: waarom zouden jullie samen in een dorp gaan wonen waarin jíj je eigenlijk niet prettig lijkt te gaan voelen? Wéét je aanstaande  echtgenoot van jouw gedachten en gevoelens? Heb je het met hem bespreekbaar gemaakt en hoe reageert hij? Binnen de relatie zijn jullie gelijkwaardige partners, mag ik hopen, en is álles goed om met elkaar te bespreken vóórdat je gaat trouwen!

Wat je kunt doen, al of niet wonend in dit dorp, is de dingen uitpraten met de meisjes die het betreft. Op een goed moment, als het zo te pas komt. Waarschijnlijk kun je het daarna naast je neerleggen. Of  bedenk iedere keer als je een ‘ex’ tegenkomt: hij kiest voor mij, hoe fantastisch is dat! Helpt dat nog niet voldoende, zég genoemde woorden dan hardop tegen jezelf, zo vaak als nodig is om ‘los te laten’.

Overigens geldt ook: beetje humor erbij en nuchterheid. Jíj trouwt met hem, die meiden zijn zover nooit gekomen, toch! Maak dingen die je niet kunt veranderen niet te zwaar voor jezelf, want dat helpt niet en gaat eerder tegen je werken dan dat het je ‘vooruit’ helpt!

Marijke Rots

3 reacties
Justinus
Wat een mooi antwoord!
Ik zou er nog aan toe kunnen voegen: wat hen (die andere meisjes) niet is gelukt, is jou wel gelukt...

En hoe erg is het dat jongens en meisjes in de 'verliefdheidsjaren" wat gedate hebben, ik ben vroeger ook wel 'op stap geweest' met anderen dan mijn latere vrouw... en: een paar ervan behoren tot de huidige vriendenkring. Zo kan het ook lopen.
zingen
Mooi antwoord!
Wat is de reden dat jullie wel in dat dorp gaan wonen waar jij niet wil wonen?
Is dat omdat je vriend dat wilt? Zijn werk?
Toen wij trouwde wilde mijn man ook graag in het dorp wonen waar hij vandaan kwam, liefst naast zijn bedrijf.
Ik heb altijd gezegt in dat dorp ga ik niet wonen. Jij mag er wonen maar dan wel zonder mijn. Crue, ik weet het. Wij hebben toen samen naar een tussen weg gezocht. Uit eindelijk zijn we een dorp verder gaan wonen. Toch in de burrt waar hij wil en ik had ook mijn zin.
Is dit geen optie voor je?
Ali636
Betekent "daten" van binnen en van buiten bekeken en gebruikt? Dan zou ik maar vertrekken uit dat dorp.
Zo niet...dan zou ik ten allen tijde mijn vrouw op de hoogte houden van alle relaties die ik heb gehad en nu heb. Veiligheid voor je huwelijk. "Hedges around your marriage"...een heel goed boek.