Overstappen vanwege Boeddha

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Na mijn verhuizing ben ik overgestapt van tandarts. Ik ben erg tevreden over de kliniek waar ik nu patiënt ben. Echter zag ik de laatste keer dat er in de behandelkamer een schilderij van een boeddha hangt. Dat vind ik best heel naar. Het was me eerder nog niet opgevallen. Is dit een reden om over te stappen van tandarts? Nogmaals, verder ben ik erg tevreden over de praktijk.

Antwoord

Overstappen van tandarts vanwege een schilderij van een boeddha aan de muur is wel erg drastisch. Dan rest ons weinig anders dan als een kluizenaar thuis te blijven. Immers: popmuziek in supermarkten en andere winkels, aanstootgevende reclame in het OV of op billboards, agressief gedrag in het verkeer, enz. Indien de tandarts naast uw kiezen niet ook uw geweten probeert te infiltreren, zou ik maar geen aandacht besteden aan een dwaze afbeelding van de een of andere afgod.

Dat neemt niet weg dat u eens nieuwsgierig kunt informeren bij de tandarts -of zijn assistente- wat het doel is van de verfboeddha. Misschien geeft dat zelfs aanleiding om iets te vertellen over het heerlijk evangelie, waar de volmaaktheid gratis te krijgen is in plaats van er hard voor te moeten werken via het volgen van een achtvoudig pad.

Redactie Vragenrubriek