Zelfbeheersing vriend

Redactie Refoweb | Geen reacties | 21-12-2018| 13:57

Vraag

Is het normaal dat een man masturbeert in een gezonde relatie/huwelijk. Mijn vriend en ik hebben namelijk gemiddeld genomen zo’n 2/3 keer seks in de week, maar ik weet dat hij daarnaast zichzelf masturbeert. Dat hij dit doet gaat mij steeds meer tegen staan, omdat het mij het idee geeft dat onze seks niet genoeg is, of hem voldoening geeft. Wat is de goede manier om hiermee om te gaan?


Antwoord

Blijkbaar is zelfbeheersing niet de sterkste kant van jouw vriend. Wat zegt dat over hem, ook straks in jullie huwelijk? Wil hij daar aan werken als hij weet dat het jou tegen staat of gaat hij in de eerste plaats voor zijn eigen genot en bevrediging? Zie onderstaande artikelen voor adviezen, ook m.b.t. seks voor het huwelijk.

www.refoweb.nl/vragenrubriek/26432/al-seks-gehad

www.refoweb.nl/vragenrubriek/5798/masturbatie-in-relatie

www.refoweb.nl/vragenrubriek/24263/zelfbevrediging-als-noodoplossing

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
2819 artikelen
Redactie Refoweb

Bijzonderheden:

Mailadres: vragen@refoweb.nl


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Burenruzie

Een paar jaar geleden hebben we helaas ruzie gekregen met de buren. Uiteindelijk is alles naar het materiële gezien opgelost, maar het contact blijft slecht. Graag zou ik het goed of neutraal willen h...
6 reacties
20-12-2022

Ontrouw maakt veel kapot

Ik ben een vrouw van in de dertig, christelijk opgevoed maar nooit echt wat mee gedaan. Geleefd, gefeest en nooit zorgvuldig omgegaan met monogamie. Ik trouwde halverwege de twintig jaar maar feestte ...
Geen reacties
20-12-2024

Christelijke vrijheid opofferen

Moeten christenen hun christelijke vrijheid altijd maar opofferen, omdat men zich beroept op het feit dat je degenen die over je gesteld zijn moet gehoorzamen? Dan ga je toch ook tegen de Bijbel in? W...
14 reacties
20-12-2010
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag