Gedachte of teken

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

Ik heb een vraag over het krijgen van een teken van God. Als ik een probleem heb schiet er soms door mijn hoofd: als dit gebeurt, dan betekent het dit en dat. Soms gebeurt dan ook waar ik aan dacht, maar soms ook niet. Als ik dan nog een keer denk aan hetzelfde en dan gebeurt het bijvoorbeeld niet. Bijvoorbeeld: als ik een vogel hoor fluiten komt het goed. En twee seconde later hoor ik een vogel. Als ik daarna denk: als ik een vogel niet hoor fluiten komt het niet goed. En hoor ik geen vogel fluiten. Of: als dit gebeurt moet ik het niet doen. En dan gebeurt er iets waar ik aan dacht en denk ik dat ik het moet doen.

Ik heb nooit om een teken gebeden, omdat ik bang ben om alles als een teken te zien. Het zijn soms gewoon gedachten in mij. Vaak op momenten dat ik niet weet wat ik moet doen en grote zorgen heb. Ik negeer het ook, want het slaat nergens op. Ik probeer er niet op te letten en het slaat ook nergens op, maar hoe moet je hier nu mee omgaan? Ik leg dit ook in mijn gebed neer dat ik zulke gedachten heb en daar alleen maar van in de war raak. Dan leg ik ook mijn problemen neer en vraag ik of God mij wil helpen. Ik heb zo vaak in mijn leven gezien dat God altijd helpt. Zelfs in hele kleine dingen. Misschien een beetje verwarrend, maar hopelijk begrijpt u een beetje wat ik bedoel.

Antwoord

Het is waar wat je zegt: de Heere helpt ook in kleine dingen als wij ons leven in Zijn handen leggen en Hem geheel en al vertrouwen. Daarom moet je niet bidden om een teken, maar om een krachtig vertrouwen in Zijn Almacht, meer kennis van Christus en een afhankelijk leven. En verder... geniet maar veel van de fluitende vogels, omdat ze zingen tot Gods eer. Zie het maar als een teken dat Hij bestaat en ook in de natuur regeert. Zie ook onderstaande artikelen:

www.refoweb.nl/vragenrubriek/22186/bidden-om-een-teken

www.refoweb.nl/vragenrubriek/15136/vragen-om-een-teken

www.refoweb.nl/vragenrubriek/21137/teken-vragen-bij-verliefdheid

3 reacties
Blond
Begrijp het, herken het, een diaken zei is het kan zo zijn maar het is dan vaak een wonder geloof en geen waar geloof..
Veendam
Meestal is het vragen om een teken gewoon uit ongeloof.
Ook zien mensen vaak alles als teken en willen ze weten waarvoor, maar wie zegt dat God alles bedoelde te zeggen met tekenen ?

Aan de andere kant hoeft iemand die een teken vraagt van God niet een wonder geloof te hebben.
Zelfs al heeft iemand het door Blond genoemde waar geloof dan kan de persoon gewoon iets niet weten en vragen hebben en wanneer de persoon de vraag dan stelt is het natuurlijk een teken van geestelijke onvolwassenheid om de ander geen ruimte te geven om te kunnen opwassen naar geestelijke volwassenheid.
Sammie2016
Gods raad aan iedereen dus ook aan jou is ..
"Mijn zoon, vergeet mijn onderwijs niet
en laat je hart mijn geboden gehoorzamen, ....
Vertrouw op Jahweh met heel je hart
en vertrouw niet op je eigen verstand."

Om op God te kunnen vertrouwen moet je nauwkeurige kennis hebben van Zijn
Woord en bescheiden met Hem wandelen zoals Micha schrijft ...
"Hij heeft jou, mens, verteld wat goed is.
En wat verlangt Jahweh van je?
Niets anders dan recht te doen, loyaliteit te koesteren
en bescheiden te wandelen met je God!"