Familie heel negatief tegenover geloof

J.M. Strijbis / Geen reacties

Vraag

Ik ben iemand die voorheen ongelovig was. Zo ben ik ook opgevoed en mijn familie staat ook heel erg negatief tegenover geloof. Zelf ben ik inmiddels geheel overtuigd van het bestaan van God. Ik merk verandering in mijzelf sinds ik mijn hart heb opengesteld voor Hem. Dit voelt als een mooie fase. Echter heb ik dit mijn familie nog niet durven vertellen, wegens ieders kritische houding ten opzichte van gelovige mensen. Ik heb het wel eens luchtig proberen aan te snijden hoe zij hier tegenover staan, maar dan vinden zij het onbewezen en niet waar. Ik kan alles nog niet goed weerleggen, maar vind het heel moeilijk. Hebben jullie advies hoe hiermee om te gaan?

Antwoord

Dag vragensteller,

Bedankt voor je vraag.  Dat lijkt mij een lastige situatie voor jou.  Mensen waar je van houdt en die toch op dit terrein ver bij je vandaan komen staan. Want dit geeft hoe dan ook verwijdering. Ik adviseer je om de zaak van jouw geloof gewoon open te leggen. Daarbij hoef je niet op begrip of iets dergelijks te rekenen. Maar vroeg of laat moet je ‘over de brug komen’, dus dan maar liever vroeg. Je kunt het ze uitleggen en voor ze bidden. En je kunt je ook kwetsbaar opstellen, zonder dat je over het geloof geheimzinnig hoeft te doen. Daar zit ook een stukje van het lijden om Jezus wil in. “Zij hebben Mij gehaat, ze zullen ook u haten.” De Heere Jezus heeft het voorzegd. Nee, niet gemakkelijk, maar wel vrijheid voor je geweten. Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen. In ieder geval heel veel sterkte en de Zegen van de Heere toegewenst.

Hartelijk groetjes,
J. Strijbis

Lees meer artikelen over:

contact met niet-gelovige