Verlanglijst bidden

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Ik bid onder andere ‘s avonds voordat ik naar bed ga, maar ik merk dat ik vaak een verlanglijstje af ga. Hoe kan ik dit veranderen?

Antwoord

2 reacties
Gerard
Als hulp kun je volgende onderdelen in het gebed wel onderscheiden:

1. Aanbidding
2. Lofprijzing (erkennen wie God is, wie Jezus is, etc)
Belijdenis (eigen schuld en tekortkomingen, etc)
3. Dankzegging (Schepping, schoonheid, verlossing, bewaring,voorziening, levensonderhoud, wonen en werken, gezondgheid en medische zorg, stabiele maatschappij, functionerende samenleving, vrienden en kennissen, persoonlijk dingen enz. enz)
4. Smeekbede (voor jezelf en anderen, zie ook brieven van Paulus)
5. Voorbede (voor anderen, inclusief alle geestelijke werkers waar oom ter wereld)

Verder kan de Bijbel goed dienen als inspiratie voor welke (soort van) dingen (ook) belangrijk zijn. B.v.
Ef 1:15-22
Ef 3: 14-19
Ef 6: 19-20
Fil 1:3-11
Kol 1:3-14
1 Thess 3: 5-13
2 Thess 1: 3-12
Rom 15:30-33
Filemon 1: 4-5
Ali636
Heel goed Gerard! Ik kan er ongeveer geen letter aan toevoegen. God wordt zoveel groter als we ons concentreren op Hem. En....mijn problemen worden kleiner. Hij kan het allemaal veilig in Zijn handen houden. Door Gods genade hoor ik denk ik bij groep 6: "De geestelijke werkers waar ook ter wereld. " Dankzij de gebeden van anderen mogen we hier verder gaan. Maar ook ons gebed moet grotendeels gevuld zijn met de realisatie van wie God is. Zijn grootheid. Hij doet het geestelijk werk. Hij geeft kracht waar wij alleen maar zwak zijn.