Reactie van mentor

J.M. Strijbis / Geen reacties

Vraag

Als je je mentor je problemen hebt verteld en hij reageert zo van: “Je gaat met je problemen naar teveel mensen”, wat moet je dan doen?

Antwoord

Ha jongere,

Leg om te beginnen altijd eerst je moeite en problemen bij de Heere neer, want Hij luistert altijd en verwijt niet.

Verder ben ik benieuwd of je mentor grond heeft voor zijn verwijt. Heeft hij die ervaring met jou? Ik zou hem daar toch in een rustig gesprek na de les/na schooltijd/in de pauze naar vragen. Spreek een gesprek met hem af, want dat werkt vaak heel goed. Als je het laat zitten, dan blijf je dat nare gevoel houden en dan stapelt het zich alleen maar op. Je kunt rustig aangeven dat je het niet fijn vindt dat je hem in vertrouwen neemt en vervolgens (meteen) een verwijt krijgt: "Meneer, ik vind het niet prettig...".

Sterkte en moed toegewenst.

Groetjes, J. M. Strijbis

Tags in dit artikel:

leraarschool